Een goede positie in Google is van veel factoren afhankelijk en kan het succes van jouw website of webshop bepalen!
Hoe vaak zoek jij?
Stel jezelf eens de vraag hoe vaak jij zelf zoekt in Google op pagina 4 of zelfs nog verder? Zeer waarschijnlijk is het antwoord niet vaak. Sterker nog: meer dan 40% van alle mensen die Google gebruiken, zoeken niet verder dan de eerste pagina. Des te belangrijker is het voor jouw website of webshop om hoger in Google te scoren.
Allereerst is het van belang dat de website of webshop zoekmachine vriendelijk gemaakt is en hierna zoekmachine geoptimaliseerd wordt. Naast het optimaliseren van de site is ook de authenticiteit van de gebruikte teksten (bijvoorbeeld webteksten of productteksten) een belangrijk aspect om hoger in Google getoond te worden. Al deze punten, en meer, helpen mee om hoger in Google te eindigen.
Beoordelen van verbeterpunten
Vanuit de basis zullen wij jouw website of webshop gaan beoordelen op verbeterpunten ten aanzien van een hogere positie in Google. Wanneer alle knelpunten zijn getraceerd zullen wij hier veranderingen in doorvoeren, zodat er een begin kan worden gemaakt om een hogere positie in Google te verkrijgen.
Als jouw website boven de concurrent getoond wordt in Google is de kans aanzienlijk groter dat er op jouw link geklikt wordt in plaats van de link van de concurrent.