Je wilt Google Analytics op een juiste manier instellen om nu eens echt te beginnen met het analyseren en verbeteren van je webshop of website? Hierbij helpen wij jou graag verder.

Meten is weten!

Veel website of webshop eigenaren of beheerders kijken niet verder dan de standaard mogelijkheden van Google Analytics zoals bijvoorbeeld het aantal bezoekers, nieuwe versus terugkerende bezoekers of het conversiepercentage. Op zich een goed begin, maar er zijn nog steeds heel veel instellingen en uitbreidingen mogelijk.

Belangrijk om eerst in beeld te brengen zijn te zaken welke voor jouw specifieke website of webshop van toepassing zijn en waar jij waarde aan hecht om te meten, want:

Meten is weten!

En zonder goede metingen / analyse kan er niet gestuurd worden op verbeteringen. En dit is nu net wat je wilt als website of webshop verantwoordelijke. Denk bijvoorbeeld aan de volgende verbeterpunten:

  • Verhogen conversieratio
  • Verlagen kosten
  • Vergroten opbrengsten
  • Bouncepercentage verlagen
  • Relevante content presenteren
  • Meer returning visitors genereren
  • Enz. enz.

Om inzichtelijk te krijgen hoe je bovenstaande, en overige, zaken kunt aanpakken zijn er in Google Analytics een aantal mogelijkheden:

  • Aanmaken van Dashboards
  • Instellen van Doelen

Door deze tools op een juiste wijze in Google Analytics toe te passen krijg je direct inzicht in de voor jou belangrijke zaken die je wilt meten en kun je gaan starten met het opzetten van een actieplan om verbeteringen door te gaan voeren.

In de loop der tijd en door oplossingsgericht mee te denken met onze relaties hebben een aantal relevante Dashboards samengesteld waarmee er direct gestart kan gaan worden met metingen verrichten van Google Analytics.

Wil je meer weten over Dashboards en Doelen in Google Analytics of wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.